آموزش و مشاوره BPM، BPMN و BPMS

آموزش و مشاوره استقرار BPM و BPMS، مدیریت فرایند، مدلسازی فرایند بهبود فرایند و...

آموزش و مشاوره BPM، BPMN و BPMS

آموزش و مشاوره استقرار BPM و BPMS، مدیریت فرایند، مدلسازی فرایند بهبود فرایند و...

اهداف مدلسازی فرایند

در مدلسازی فرایند اهداف مختلفی دنبال میشوند که در این مطلب به برخی از مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد:

    هدف از مدلسازی فرآیندهای کسب و کار در سازمان ایجاد یک تصویر از فرآیند است که بتواند به درستی و مکفی فعالیتهای در حال انجام آن را نمایش دهد.

     بر اساس تعاریف، یک مدل هیچگاه نمی‌تواند بیانگر وضعیت واقعی فرآیند مورد مطالعه باشد، اما بر روی ایجاد تصویری مناسب از پارامترهای فرآیند که بتواند جهت پشتیبانی امور تجزیه و تحلیل از یک یا چند دیدگاه مختلف کاربرد داشته باشد، تمرکز می‌کند.    

 

     در مدیریت فرآیندهای کسب و کار، مدل‌ها دارای کاربردهای متفاوت و مختلفی هستند که از جمله می‌توان به مدیریت فرآیندهای سازمان، تجزیه و تحلیل عملکرد فرآیندها و تعریف و شناسایی تغییرات در سازمان اشاره نمود


برخی از مهم‌ترین دلایل جهت تهیه و ایجاد مدل‌های فرآیندی به شرح زیر ارائه گردیده است.

       به منظور مستندسازی شفاف وضعیت موجود و مطلوب فرآیندها

       جهت استفاده به عنوان یک ابزار کمک آموزشی

       جهت استفاده برای ارزیابی و مقایسه وضعیت موجود در قبال نیازمندی‌ها و وضعیت استاندارد

       به منظور درک و تفهیم این موضوع که یک فرآیند چگونه در شرایط مختلف عمل می‌کند.

        جهت تعیین چگونگی عکس‌العمل یک فرآیند به تغییرات ناخواسته

       به عنوان ابزار پایه جهت شناسایی فرصت‌های اساسی برای بهبود فرآیند

       به منظور تعریف روش‌های جدید یا فرآیند جدید در مقابل فرآیند مدلسازی شده

       به عنوان پایه‌ای برای ایجاد ارتباطات و بحث و بررسی فرآیند

       به منظور تشریح نیازمندیهای جدید جهت یک عملیات کسب و کار


مدلها یک زبان ساده جهت تشریح و ارتباط وضعیت موجود و وضعیت بهبودیافته فرآیندها ارائه میکنند.





برای مطالعه مطالب بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.