آموزش و مشاوره BPM، BPMN و BPMS

آموزش و مشاوره استقرار BPM و BPMS، مدیریت فرایند، مدلسازی فرایند بهبود فرایند و...

آموزش و مشاوره BPM، BPMN و BPMS

آموزش و مشاوره استقرار BPM و BPMS، مدیریت فرایند، مدلسازی فرایند بهبود فرایند و...

چارچوب چانگ در استقرار BPM- بخش دوم

در مطلب قبلی به معرفی چارچوب چانگ در استقرار BPM پرداختیم و ۲ فاز ابتدایی این چارچوب را تشریح کردیم. در این قسمت مابقی مراحل چارچوب چانگ در استقرار BPM را شرح می دهیم.

 فاز ۳: آنالیز

دراین فاز برنامه‌ریزی و تحلیل فرآیندهای پروژه انجام می‌گیرد. ورودی‌های این فاز فرآیندهای انتخاب شده جهت بهبود به وسیله دفتر پیاده‌سازی و زمان تخمینی انجام پروژه هستند. به محض اینکه هدف پروژه مشخص شد، تیم پروژه، باید تشکیل گردد. در این فاز، تیم پروژه، منشور پروژه را توسعه می‌دهد و فرآیندهایی را که محدوده‌ی پروژه هستند، تحلیل می‌کند. در زیر به صورت خلاصه فعالیت‌هایی که به این فازها مربوط می‌شوند، آورده شده‌اند. در ادامه گام‌ها به صورت اجمالی توضیح داده شده‌اند.

 

 

شرکت کنندگان:  تیم پروژه‌ی BPM , کمیته‌ی راهبری , ذینفعان پروژه 

گام‌های اجرایی فاز تحلیل به شرح زیر هستند: 

گام اول – تشکیل تیم پروژه

در این گام لازم است که فعالیت‌های زیر انجام پذیرد: رهبران تغییر و اعضای مرکزی تیم در این کسب و کار را در تیم پروژه وارد شوند. کمیته‌ی راهبری پروژه ایجاد گردند. توجه و اطمینان سهام‌داران پروژه جلب شود.

گام دوم – تحویل منشور پروژه

در این گام لازم است که فعالیت‌های زیر انجام پذیرد: مسأله‌ی فرآیند، قلمرو پروژه، اهداف پیاده‌سازی، نقش‌ها و مسئولیت‌ها، برنامه‌ی سطح بالای پروژه و فرضیات پروژه مشخص شود. از کمیته‌ی راهبری و سهام‌داران، برای نمودار پروژه، تأییدیه دریافت شود.

گام سوم – تحلیل فرآیندها

در این گام لازم است که فعالیت‌های زیر انجام پذیرد: برای فرآیندهای موجود در قلمرو پروژه، اطلاعات فرآیند جمع آوری شود. اطلاعات تحلیل شود تا کارایی فرآیندهای فعلی مشخص گردد. چالش‌های فعلی فرآیند مستند شود.

تیم پروژه را تشکیل دهید:

تیم پروژه باید حداقل شامل مدیریت پروژه، مدیریت تغییر، تیم توسعه و پشتیبانی باشد. مدیریت پروژه، مسئول موفقیت پروژه است. بهترین حالت در مدیریت پروژه این است که یک مدیر پروژه مسئول ایجاد برنامه پروژه، هماهنگ کردن تیم‌های مختلف فعال در پروژه، درگیر ساختن کمیته هدایت و ذینفعان پروژه باشد. کمیته‌ی هدایت از مدیران ارشد واحدهایی تشکیل می‌شود که تحت تأثیر پروژه‌ی BPM خواهند بود.

ّبرای مطالعه مقاله کامل اینجا را کلیک نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.